Cистема роботи з обдарованими дітьми
Cистема роботи з обдарованими дітьми
Обдаровані діти –
прекрасна загадка природи
Задатки таланту є в кожної дитини, тому дуже важливо відноситися до неї як до майбутнього генія!
Діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими й розумними ми їм надамо.
Досвід та практика суспільного життя свідчать про те, що наявність обдарованості та високого інтелектуального потенціалу нації – запорука найбільших успіхів у будь-якій сфері діяльності держави. Майбутнє людської цивілізації залежить виключно від реалізації обдарованості людей, яка фіксується у дитячому віці. Саме тому в системі освіти ХХІ століття великого значення набуває робота з обдарованими дітьми.
Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Тому кожен учитель часто запитує себе: “Як знайти та визначити обдарованість?”. Адже через свою зайнятість, брак інформації, методичної підтримки він обмежений у виборі інструментарію, який допоміг би дати відповідь на це запитання.
Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення. Робота педагогічного колективу школи спрямована на створення в школі сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дітей, пошуку, підтримки й стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих учнів.
Для подальшої реалізації державної політики у сфері створення сприятливих умов для розвитку дитини та набуття нею навичок і знань, у яких найбільше виявляються природні здібності в певних галузях діяльності, застосування її здібностей в Україні, а також залучення педагогічних працівників до роботи з обдарованими учнями розроблена дана програма.
https://drive.google.com/open?id=1gnJ_KmjvUdWXuCXfmtq8jnXw7dsVvncg
За якими принципами будується робота з обдарованими дітьми?
• Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
• Орієнтація на потреби дитини.
• Максимальне розширення кола інтересів.
• Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
• Ускладнення змісту навчальної діяльності.
За якими напрямами здійснюється робота вчителів з обдарованими учнями?
1. На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2. Гурткова робота із предмета.
3. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5. Участь учнів 1—11-х класів у шкільній конференціях, навчальних проектах.
6. Участь в олімпіадах різного рівня.
7. Участь у творчих конкурсах різного рівня.
8. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдарованми дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.
Освіта – ключ до щасливого майбутнього. Але хто створить двері для цього ключа?
Одного разу молодому ковалеві наснився сон, у якому янгол подарував йому бронзовий ключ і дав завдання – знайти двері, які відриються цим ключем.
Прокинувшись, коваль і справді побачив на підлозі блискучий ключ. Він одразу ж залишив свою лісову кузню й помандрував на пошуки дверей…
Проминуло багато років, але коваль так і не знайшов двері. У відчаї він повернувся до своєї покинутої кузні. Почистив колодязь, полагодив дах, і скоро лісом залунав веселий передзвін молота.
То коваль кував замок…для бронзового ключа.
Замок він поставив на двері своєї кузні.
Освіта – це ключ до щасливого майбутнього. Але двері, які відкриються цим ключем, маємо створити самі. Ми переконані, що особлива роль тут саме вчительства, і тому у своїй діяльності максимально сконцентровані на підвищення кваліфікації педагогів. Педагогічний колектив працює за принципом: «Не навчайте дитину так, як навчали вас, бо вона народилася в інший час». Наша місія: Розвиток здорової, самодостатньої особистості, здатної до позитивного мислення, творчої діяльності у ХХІ столітті. Саме тому Чорноземненська ЗОШ є активним учасником проектів Міжнародного та Всеукраїнського рівнів:
- GoCamp (проект літніх пришкільних мовних таборів із залученням іноземного волонтера);
- EdCamp Ukraine (національна (не)конференція для шкільних педагогів);
- Mini-EdCamp Melitopol (афілійована (не)конференція) «Педагогіка партнерства» та інші.
Такі заходи для педагогів – як Діснейленд для дітей: вир позитивних емоцій, незабутніх вражень, шалених ідей... Побувавши раз, ніколи не забудеш!
"Досвід треба не тільки отримати – досвід треба поширювати." Це один
з трендів EdCamp Ukraine, тож матеріали перспективного педагогічного досвіду ви можете переглянути за посиланнями:
https://drive.google.com/drive/folders/11GLpg1HUkwtUTwm_4H4OIPy2O7LGX_TZ
- Седракян Сюзанна Хачиківна
https://drive.google.com/drive/folders/1oGKzv_0pqUnKJOt2NcXras4A_uX8MMwO
- Герасименко Людмила Миколаївна
https://drive.google.com/drive/folders/1Rg_sHahWrFwDoIBJs0YnrZpadUwUu-Np
- Куркурін Ставрій Костянтинович
http://biloysta.blogspot.com
- Білоус Тамара Анатоліївна
http://litsherkoz.blogspot.com
- Старшова Світлана Костянтинівна
http://litchernoz.blogspot.com
- Іванова Наталя Вікторівна
Більш докладніше ознайомитися з роботою вчителів із обдарованими дітьми можна у розділі методична діяльність на сторінках шкільних методичних об’єднань, творчої групи на сайті школи mich.at.ua
Презентація результативності роботи школи:
https://youtu.be/-US57YPZsm4
Життя, як нива довге й пречудове
на шляху немає вороття.
Важливо нам помітити дитину
Ту, що обділена життям.
Піднятись їй поможуть наші крила,
Які в негоду люту захистять.
Не забувай ніколи – ти ЛЮДИНА,
Ти ВЧИТЕЛЬ, що веде з незабуття.
Наталія Пушкар
Сьогодні наша школа йде в ногу із сучасністю. Навчальний заклад став учасником пілотного науково-педагогічного експерименту із розвитку інклюзивного освітнього середовища. Ми розуміємо, що інклюзивна освіта - це потреба сьогодення і майбутнього. Вона дозволяє учням із особливими освітніми потребами краще реалізувати свій потенціал у навчанні, порівняно з однолітками в неінклюзивному середовищі. Більше того, інклюзія позитивно впливає на подальші життєві перспективи таких дітей після закінчення середньої школи. Зокрема, підвищує шанси на працевлаштування та реалізацію у майбутньому. Тому на базі нашої школи в 2017/2018 навчальному році організовано інклюзивне навчання для учениці першого класу.
https://docs.google.com/presentation/d/1EhcYCZfCtKIGfRdtNHUutx2Aqf8sOCfpxHTSvliBqHY/edit?usp=sharing
|